הלוואה מבנק מה ההבדל?
הלוואה מבנק הייתה עם השנים לדרך היחידה בה ניתן לקבל הלוואה לכן מרבית הבנקים ניצלו מצב זה והערימו קשיים על הלווים על אחת כמה וכמה כאשר הם נזקקים לסכום כסף מידי שאין ברשותם לקבל משום מקום אחר. הלוואה מבנק תלויה ישירות בחשבון הבנק שלכם ולקיחתה של הלוואה מבנק פוגעת במסגרת האשראי העומדת לרשותכם. יתר על כן, הלוואה מבנק לא ניתנת לבעלי חשבון עם רמת סיכון גבוהה המשליכה על יכולת ההחזר הכספית שלהם על ההלוואה מדי חודש ולכן היו מקרים בהם נאלצו רבים לקבל "לא" כתשובה ולהתמודד בקושי רב עם המצב הנכפה עליהם שהוביל אותם לדרך כלכלית ללא מוצא.

עם השנים, הצטרפה חלופה להלוואה בנקאית בדמות לקיחת הלוואות חוץ בנקאיות מחברות פיננסיות שאינן בנקים כמו חברות ביטוח, חברות פיננסיות פרטיות וחברות המציעות הלוואות טובות לכל דורש וזאת ללא תלות במצב חשבון הבנק שלהם וללא פשיעה במסגרת האשראי.

ההשוואה המתבקשת בין הלוואה בנקאית לחוץ בנקאית
הלוואה חוץ בנקאית הפכה לנפוצה ברבות השנים בעיקר משום שיתרונה הגדול הוא בכך שהיא ניתנת בקלות ובמהירות לעומת הלוואה מבנק. ההבדל המשמעותי הזה הפך אותה לנפוצה ביותר בקרב מגזרים שונים שלא יכלו לקבל הלוואה מבנק או לא רצו לעמוד בתנאים המקשים שנערמו עליהם בעת לקיחת הלוואה מסוג זה. סטודנטים, מורים, חיילים משוחררים, עצמאיים, שכירים ועוד נעזרים בהלוואות חוץ בנקאיות בעיקר משום שהן ניתנות ללא הערמת קשיים ובאופן מידי ולכן גם נקראות הלוואות אקספרס. הן ניתנות בסכומים שונים, בהתאם לצורך שלכם ובמגוון תשלומי החזר ופריסת תשלומים נוחה. אין צורך להביא ערבים או לשעבד נכסים כפי שכבר ראינו או נדרשנו לכך ולא פעם אחת בעת לקיחת הלוואה מבנק.

יתר על כן, הלוואות חוץ בנקאיות ניתנות למימוש באופן מדי כאשר על הפרק רכישת רכב חדש, שיפוץ או מעבר דירה, יציאה לנופש, מימון שכר לימוד, הקמת עסק חדש ועוד. הן אינן מתאימות לרכישת דירה בעיקר משום שהן לא ניתנות בסכומים גדולים אלא בדרך כלל עד סכום של 50,000 ש"ח.

לפני לקיחת הלוואה – מה חשוב לבדוק?
בטרם לקיחת ההלוואה מומלץ לערוך השוואה בין שני סוגי ההלוואות מאחר והיא מתבקשת. כך תוכלו לבדוק מהי ההלוואה המשתלמת ביותר עבורכם והאם היא מתאימה לתנאים הנדרשים. חשוב לבדוק את אמינות הגוף המלווה ולאמוד את יכולת ההחזר שלכם שמצטרפת ליתר התשלומים הנדרשים מכם מדי חודש בחודשו לכן למי שמתקשה רצוי לקחת הלוואה עם פריסת תשלומים ארוכת טווח, במידה רבה ככל האפשר.