הלוואות למורים בתנאים טובים כמה טיפים

הלוואות מסובסדות בבנקים

מורים הם קהל היעד המועדף על כל מי שמתעסק בהלוואות, משום שמשכורות המורים בטוחות ותמיד אפשר לסמוך על המשכורת הקבועה שתיכנס בזמן. נכון שהמשכורת נמוכה ובמיוחד ביחס להשקעת המורים בשטח, אולי זו הסיבה שמורים רבים לוקחים הלוואות: אם כדי לכסות את המינוס בבנק, אם כדי לרכוש רכב, דירה וכדומה. המדינה מעריכה את המורים העוסקים בעבודת הקודש ועל כן מסבסדת כל שנה הלוואות אטרקטיביות במיוחד. קיימים בנקים שמורשים להעניק הלוואה בריבית נמוכה מאוד. בנקים כמו: מסד ודיסקונט הם הבנקים הדואגים בשנים האחרונות לפנק את המורים, ולכן מומלץ לפנות אליהם לצורך קבלת הלוואה. 

מעוניינים בהלוואה? גם בנקים אחרים ישמחו להעניק שירות למורים

גם בנקים אחרים שלא זכו במכרז להלוואות מסובסדות עבור מורים, ישמחו להעניק הלוואות מפנקות בתנאים אטרקטיביים אחרים. משתלם להיות מורה? אתם בטח שואלים. אם לצורך הלוואות התשובה היא כן! לרוב מורה יכול לקבל הלוואה המגיעה ל30,000 שקלים ויש להחזיר אותה תוך שנתיים מקבלת ההלוואה. כמובן, תצטרכו לספק אישורים רלוונטיים כמו: דוח עובר ושב במשך שלושה חודשים ושלושה תלושי משכורת אחרונים. כל זאת נועד כדי ללמוד על ההתנהלות שלכם בבנק.

הלוואת התארגנות לעשר שנים ויכולת ההחזר החודשי

גם הלוואת התארגנות של 150 אלף שקלים לתקופה של 10 שנים ניתן לבקש מהבנק בלי לשלם ריבית בשלושת החודשים הראשונים להלוואה. הכול תלוי במצבכם ובבנק הספציפי שתגיעו אליו. אם אתם נשואים, תוכלו לבקש הלוואה בשם כל אחד מבני הזוג וביחד לזכות להלוואה משותפת של 60,000 שקלים. נשמע מפתה? האמת שכן! אבל זכרו כי כל הלוואה צריך בסופו של דבר להחזיר. בדקו מה היכולת החודשית שלכם להחזרים. אם לא תעמדו בה, הבנק יוכל בקלות לעקל לכם את כספי הפנסיה ולהזרים אליהם את כספיכם משם.

הוצאות נוספות שיש לקחת בחשבון לפני לקיחת ההלוואה

מומלץ לערוך חישוב של כל ההוצאות השוטפות האחרות שלכם. הלוואות אחרות מהבנק, מחברת כרטיס האשראי או מכל חברה אחרת. תשלומים שוטפים נוספים: חשמל, חברת כבלים, ארנונה, הוצאות אוכל, ביגוד, הוראות קבע וכדומה. רק אז חשבו כמה שקלים בכל חודש תוכלו להחזיר. גם תנאים של הלוואות מורים צריך לדעת לקרוא היטב, זכרו את האותיות הקטנות ואל תדלגו עליהן לעולם. העיקר- ערכו סקר שוק ורק אז בחרו את ההלוואה המשתלמת ביותר.